Pizza o niecodziennym spodzie

Do przygotowania tej pizzy zbierałam się dość długo. Przepis zaczerpnęłam z mojej ulubionej książki The Green Kitchen. Nie miałam jednak pojęcia, że zwlekając popełniam wielki błąd. Spód jest przepyszny. Proporcje składników na ciasto dopracowane i nie trzeba w nich nic zmieniać, kombinować czy ratować. Samo przygotowanie jest dziecinnie proste. Słowem gorąco polecam.

1

IMGP1031

Przepis na spód pizzy kalafiorowej:
– 300 g kalafiora – zmiksowanego na wygląd ryżu
– 80 g – zmiksowanych migdałów
– 3 jajka
– 1 łyżka oregano
– szczypta soli

Nie przejmujcie się jeśli ciasto wyjdzie lejące – a takie właśnie wyjdzie – ponieważ jak już uformujecie spód pizzy to świetnie się zapiecze. A propos pieczenia – w rozgrzanym do 200 stopni piekarniku przez około 20 minut.

3

2

Jedna rada z mojej strony – przemyślcie co chcecie mieć na takim spodzie. Ja dodałam cukinię i pieczarki, które puściły wodę więc ciasto było lekko wilgotne, ale wspaniale smakowało. Dodatkowo dodałam przyprawioną i pokrojoną na cienkie plasterki pierś kurczaka oraz ser mozarella (jedną kulkę). Była to nietypowa pizza na nietypowym spodzie. Jednak wspólnie z mężem stwierdziliśmy, że taki spód pizzy wejdzie na stałe do naszej diety. Następnym razem spróbujemy innych warzyw jako top pizzy, może tych zaproponowanych przez autorów książki.

3pizza

4

2 thoughts on “Pizza o niecodziennym spodzie

Skomentuj

