Awokado owsianka

Często owsianka kojarzy się nam z papkowatą masą tymczasem płatki górskie to najczęściej wybierana przeze mnie opcja śniadania. Moja koleżanka podsunęła mi pomysł, żeby ją urozmaicić nie tylko o wszelkiej maści nasiona typu:  dynia, słonecznik, nasiona chia czy siemię lniane, ale również o zapiekane awokado z kakaem.

Przepis pochodzi z bloga o znamiennej nazwie Oatgasm 😉

IS_IMGP5281

Awokado musimy obrać i wybrać łyżeczką. Po czym rozmaślić z mlekiem migdałowym (lub innym mlekiem). Najpierw łączymy składniki suche, następnie dodajemy do nich awokado z mlekiem.
Oto składniki na awokado owsiankę:
– 1/3 szklanki + 1 łyżka płatków górskich
– 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
– szczypta soli
– 1 łyżka kakao
– 1 łyżeczka cynamonu
– 1/4 łyżeczka wanilii (tym razem nie miałam)
– 2 łyżki awokado
– 1/4 szklanki mleka migdałowego lub innego
– słodzik (opcjonalnie wg uznania – ja użyłam syrop klonowy 1 łyżeczkę)

IS_IMGP5296

Owsiankę wkładamy na 20 minut do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni. Po ostygnięciu pałaszujemy.

IS_IMGP5297

Skomentuj

