Classic Glow Bar – klasyczny batonik energii

Z okazji nadchodzącej wiosny czyli z początkiem marca postanowiłam zaaplikować sobie i mężowi porcję pozytywnej energii.

IS_IMGP6217

Sięgnęłam po książkę Angeli Liddon- tym razem wybór padł na jej klasyczne batoniki – tzw. „glow bar”.

IS_3

Przyznaję, że proza życia zmusiła mnie do pewnych modyfikacji. Najzwyczajniej w świecie miałam już w swoim posiadaniu kilka innych składników, które wyśmienicie nadawały się do batoników. I tak – sezam zastąpiłam siemieniem lnianym, a słonecznik – pestkami dyni.

IS_1
IS_IMGP6189

Klasyczne Glow Bar przepis na 12 batoników energii
Czas przygotowania: 15 minut
Czas mrożenia: 10 minut

Składniki:
– 1.5 szklanki płatków owsianych
– 1 i 1⁄4 szklanek ryżowych płatków (użyłam orkisz do chrupania bez dodatku cukru)
– 1⁄4 szklanki nasion konopi
– 1⁄4 szklanki nasion słonecznika (użyłam pestek dyni)
– 1⁄4 szklanki płatków kokosowych (nie użyłam bo za nimi nie przepadam)
– 2 łyżki sezamu (użyłam siemienia lnianego)
– 2 łyżki nasion chia
– 0.5 łyżeczki cynamonu
– 1⁄4 łyżeczki soli
– 0.5 szklanki + 1 łyżka syropu ryżowego
– 1⁄4 szklanki masła orzechowego lub migdałowego masła (użyłam kokosowego oleju)
– 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
– 1⁄4 szklanki czekoladowych kawałków (opcjonalnie)

IS_2

Sposób przygotowania jest dziecinnie prosty: otóż wszystkie nasiona tudzież płatki mieszamy razem z przyprawami, a w osobnej miseczce łączymy syrop ryżowy z tłuszczem roślinnym i ekstraktem waniliowym. Następnie wszystko łączymy i mieszamy, aż uzyskamy konsystencję zbitej masy. Przekładamy na papier do pieczenia i równomiernie staramy się rozłożyć w foremce. W ugniataniu możemy sobie pomóc mokrą ręką (tak, żeby jak najmniej masy przylepiło się nam do rąk 😉 ). Wkładamy do zamrażalnika na 10 minut. Nie da się ukryć, że moje batoniki były podwójnej grubości – dlatego podzieliłam je na kwadraty, a nie płaskie prostokąty. Ich forma nie zmienia jednak faktu, że były równie przepyszne i pełne energii!

IS_IMGP6190

Zajadaliśmy je wpatrzeni w iście wiosenne kolory.

IS_IMGP6213

Skomentuj

