Baby shower czyli dlaczego uległam modzie zza wielkiej wody


Można powiedzieć, ze słońce jest często wielka żółtą pigułką od niebiańskich psychiatrów, która rozpędza smutek i wytwarza różowy nastrój. Słońce działa niekiedy skuteczniej niż szwajcarskie proszki noveril czy amerykańskie aventyl HCL. Słońce jest także żółtym ręcznikiem frotte, który nas samoczynnie wyciera do sucha. Słońce również dostaje się nam do krwi, by ogrzać nasze serca, kiedy są zimne jak psi nochal.

(Ota Pavel, 1970)

8

Ten dzień był więcej niż wspaniały. Słońce mocno świeciło i chociaż jesienne kolory były już widoczne, to lato 2015 żegnało się z nami przepięknie. Nic dziwnego, że chętnie z tego skorzystaliśmy. Poszliśmy na długi spacer do Bolimowskiego Parku Krajobrazowego – czyli do lasu. (Generalnie jak nas nie ma to jesteśmy na spacerze w lesie 😉 wśród znajomych krążą plotki, że mieszkamy w lesie).

7

6

2

Gdy doszliśmy do mojej ulubionej kapliczki – Umilenije (Eleusa) – odpoczęliśmy chwil parę. Nazwa Eleusa pochodzi od greckiego słowa „eleos” oznaczającego miłosierdzie, współczucie. W Rosji ten typ ikony nazywany jest Umilenije,  co oznacza m.in. współczucie, litość, delikatność, czułość, dbałość, łaskawość. (Skończyłam rosjoznawstwo na UJ i ten typ ikony jest mi szczególnie bliski.) Zwłaszcza jeśli chodzi o macierzyństwo, które niebawem mnie czeka.

1

IMGP8695

Nigdy nie myślałam, żeby mieć „baby shower”. Raczej nie ulegam modom zza wielkiej wody. Nie mam nic do „tradycji zachodnich”, ale sama rzadko biorę w nich udział. Jednak tym razem postanowiłam użyć fortelu. Miało być tam gdzie chcę i rodzinnie (niekoniecznie prezentowo 😛 ). Wszystko za sprawą pewnego miejsca – Oberży pod Złotym Prosiakiem. Bardzo polubiłam to miejsce i postanowiłam tam pojechać z najbliższymi. Nie należę do rodziny, która „jada na mieście”. Zawsze organizujemy imprezy w domowym zaciszu. Babeczki przekonałam tym, że tego miejsca nie można nie znać (argument nie do podważenia 😉 ) oraz żalem z braku panieńskiego (żalu nie mam, tak się akurat złożyło, ale co dwa argumenty to nie jeden 😉 ).

IMGP8773

10413

Cieszę się, że udało się nam spotkać. Dzięki temu mała Ewa będzie mogła poczytać czego jej dziewczyny życzyły kiedy jeszcze była w brzuszku. Taki rodzinny, w gronie najbliższych to pewnie nie do końca taki typowy”baby shower”, ale już cieszę się na wspomnienia o nim. Poza tym nigdzie w okolicy nie serwują tak pysznego sernika.

5

Skomentuj

